IFAT began its history in 1966 in Munich, Germany, and today is recognized as the world’s leading fair for environmental technologies. The network currently is in 8 countries, with a total of 12 leading events in the portfolio, totaling a worldwide representation with visitors from more than 155 different countries and exhibitors from more than 59 nationalities.
In 2026, IFAT will continue to expand its global presence with the launch of a new edition in Riyadh, Saudi Arabia, reinforcing its commitment to innovation and sustainable development in the sector.
The IFAT Brasil Congress makes a substantial contribution to technological exchange and professional development, emphasizing the importance of the market and business related to environmental technologies in Brazil and worldwide. With a comprehensive selection of more than 15 panels over the three days of the fair, the program will be marked by the presence of major players such as BNDES, ANA, ABREN, Isle Utilities, German Water Partnership, Abiogás, ABREMA, ISWA, ABPC and other national and international partners seeking to respond to current demands for growth and sustainable development in the sector, promoting quality improvement and specialized knowledge for professionals working throughout the industry.
Em um momento marcante para o cenário de eventos B2B no país, a Messe Muenchen do Brasil se destaca como a força motriz por trás de uma iniciativa estratégica: a união da renomada M&T Expo ao lançamento inédito da IFAT Brasil na América Latina.
Essa iniciativa não apenas amplia as possibilidades de networking e negócios para os participantes, mas também reforça a maneira como as feiras podem se tornar plataformas multifacetadas para discussões e desenvolvimento de negócios envolvendo setores que estão conectados no mercado, como construção, mineração, infraestrutura, saneamento e toda cadeia de tecnologias ambientais.
Em um momento marcante para o cenário de eventos B2B no país, a Messe Muenchen do Brasil se destaca como a força motriz por trás de uma iniciativa estratégica: a união da renomada M&T Expo ao lançamento inédito da IFAT Brasil na América Latina.
Essa iniciativa não apenas amplia as possibilidades de networking e negócios para os participantes, mas também reforça a maneira como as feiras podem se tornar plataformas multifacetadas para discussões e desenvolvimento de negócios envolvendo setores que estão conectados no mercado, como construção, mineração, infraestrutura, saneamento e toda cadeia de tecnologias ambientais.